Nova mostra de documents singulars a la biblioteca del CDMT.  En aquesta ocasió presentem alguns manuals de sastreria i diferents mètodes de tall i confecció per a tota classe de vestits, publicats a finals del segle XIX i principis del XX.

  1. Martí de Missé, Carmen. El Corte parisién : sistema especial Martí : arte de cortar, confeccionar y adornar toda clase de prendas de vestir, basado en el último procedimiento de transformación. [Barcelona : s.n.], 1907.
  2. Rovira de Serra, Concepción. Tratado teórico-práctico para la enseñanza del corte y confección de toda clase de prendas de vestir. [S.l. : Academia de Corte, 1904?].
  3. Dominicanes de l’Anunciata. Método de corte : sistema exacto, elegante, sencillo y de fácil comprensión. Manresa : s.n., 1906.
  4. Campasol de Tibau, Antonia. Novísimo método de corte : Sistema Campasol : último premiado con Real Privilegio Exclusivo por el gobierno de S. M. la Reina Regente. Barcelona : [s.n., 189-?].
  5. Hernando de Pereda, Cesáreo. Manual del sastre : método teórico-práctico para el corte y confección de toda clase de vestidos civiles, militares y eclesiásticos. Madrid : Dirección y administración, [1883]. Volum I.
  6. Hernando de Pereda, Cesáreo. Manual de corte y confección de vestidos de señora y ropa blanca : obra dedicada a las maestras de escuela…costureras y alumnas de las escuelas normales. Madrid : Dirección y administración, 1884.

Els documents seleccionats contenen patrons de diferents peces de vestir d’estil modernista, a partir de quatre sistemes de tall de l’època: Martí, Campasol, Rovira i Dominicanes de l’Anunciata.

Les dues publicacions de Cesáreo Hernando de Pereda es poden consultar en format digital a la nostra col·lecció en línia: Fons bibliogràfic del segle XIX, a la Memòria Digital de Catalunya.

La mostra es podrà veure a la sala de la biblioteca del CDMT de dilluns a divendres de 9:30 a 14:00h., i també les tardes de dijous de 16:00 a 19:00h. , fins el 30 de novembre.