Durant el primer trimestre de l’any hem engegat un projecte social que parteix d’una demanda de Khadija Sahli, la mediadora del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Terrassa.

La Khadija és usuària del museu i plantejà a l’Aula Didàctica la possibilitat de d’acostar-lo a famílies amb nens escolaritzats a centres segregats de la ciutat. És una realitat que coneix i amb la qual treballa sistemàticament oferint propostes, classes, suport. Es tracta d’aconseguir que aquestes famílies vegin com real la possibilitat de participar en opcions d’oci cultural fora dels seus barris i del seu entorn  més proper.

Vam dissenyar el projecte en tres sessions: a la primera, la coordinadora del servei educatiu del museu, Helena Peña, i l’educadora Cristina Trias visiten l’escola, presenten la missió de l’entitat i el programa d’activitats obertes a la ciutadania. La visita es completa amb un taller de teixir amb petits telers de fusta. En una segona part, són les mares participants les que arriben al museu, visiten les exposicions de forma guiada i acaben el seu projecte de teixit creatiu. Finalment, aquelles famílies que ho desitgen s’inscriuen en una de les activitats familiar que el museu ofereix cada primer diumenge de mes.

Al llarg d’aquests tres mesos, han participat mares de les escoles Antoni Ubach, Montserrat, Font de l’Alba, Salvador Vinyals i Roser Capdevila. En total, unes seixanta dones vinculades a aquests centres, han conegut de prop el museu i les seves propostes. Tres famílies amb nens i nenes han participat de la darrera activitat de “Diumenges al museu” i esperem que, poc a poc s’escampi la veu i s’animin moltes més.