Acaba de finalitzar la primera estada de formació pràctica al CDMT d’un alumne de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona. Ha estat una experiència nova per al Centre, i també per l’alumne, al que s’ha proposat el repte de crear un producte turístic a partir del patrimoni del propi CDMT, vinculant-lo amb altres tipologies de béns i articulant-los en una proposta de “visita-experiència” que fos nova i diferent.

Durant més de 300 hores l’alumne ha fet immersió en el Centre, ha conegut el seu patrimoni i ha descobert les seves potencialitats. A partir d’aquí ha optat per centrar el producte en un estil artístic concret, el barroc, que ha esdevingut així el fil conductor per relligar el teixit i la moda amb la pintura, l’escultura i la ceràmica en el transcurs d’una jornada que vincularia el Vallès i el Maresme. Els seus punts de referència són el propi CDMT i el Convent de Sant Francesc a Terrassa, el Museu de la Punta i el retaule de Santa Maria a Arenys de Mar, i el conjunt dels Dolors (capella i Sala de Juntes) de l’església de Santa Maria de Mataró.

Aquesta pràctica ha servit a l’alumne per enfrontar-se als problemes reals de planificar i calcular temps, horaris, serveis, costos i preus d’un producte turístic. Per al CDMT, serà una bona base per desenvolupar més a fons els continguts que hauran de donar lloc a una proposta real, prou acabada per a ser col·locada en el mercat.