Any rere any, a partir del mes de gener, les aules del Museu s’omplen de persones interessades en la indumentària d’època modernista: els colors i les textures dels teixits, la forma de la silueta, els complements, l’estilisme general del conjunt.

Les alumnes aprenen i viuen tot el procés de disseny i confecció d’un vestit que recrea aquella estètica, d’acord al seus gustos personals. Algunes l’acabaran lluint a la Fira Modernista de Terrassa, aquest any dedicada a l’esport. Un altre grup de participants -amb un nivell avançat de coneixements en patronatge- aprofundeixen en els patrons i les tècniques de costura a partir de les peces originals conservades al Museu.

Per donar resposta a tots els nivells i a totes les persones interessades, aquest any hem programat les següents formacions:

  1. Curs “Fes-te un vestit modernista”. És el curs general, impartit per la professora Rosa Rubio. Té un preu de 90 euros i una durada de 12 hores. Obrim dos grups que treballen paral·lelament en dos horaris diferents, dijous, de 17.00 a 19.00 h i dissabte de 10.30 a 13.30 h. Aquí trobareu el calendari i el contingut de les sessions.
  2. Curs “Estudi de patrons i confecció: indumentària modernista”. Una formació teoricopràctica que s’endinsa en la confecció femenina d’entre 1890 i 1914. Serà impartida per la conservadora del Museu Tèxtil, Mercè López. En aquestes classes hi ha un temps per resoldre dubtes sobre patrons i peces que es vulguin realitzar a casa. El curs té un preu de 120 euros i una durada de 17,5 hores, en dissabte de 10.00 a 13.30 h. Consulteu aquí programa i calendari.

La inscripció als dos cursos és oberta des del 4 de novembre, es pot formalitzar presencialment a la recepció del Museu o a través del següent formulari. Les places són limitades i s’aniran adjudicant per ordre de pagament de la matrícula. Per a més informació contacteu amb: inscripcions@cdmt.cat / 93 731 52 02.