En el número més actual de Datatèxtil, rigorosos investigadors del món universitari o dels museus, estudiosos i especialistes ens obren un ampli ventall de temàtiques. Per començar, Santiago Espada i Arabella León, historiadors de l’art, ens parlen de l’art tèxtil barroc al servei de les imatges religioses al llevant espanyol. Carme Carreño i Laura Ars presenten una aproximació a la indumentària teatral a partir de les col·leccions del MAE (Museu de les Arts Escèniques).
Més endavant, “El drap de les Bruixes”, un teixit excepcional a Sant Joan de les Abadesses, és analitzat per Laia Pérez, llicenciada en història de l’art (UAB). La figura de l’arquitecte Puig i Cadafalch i la seva relació amb l’activitat puntaire a Mataró queda descrita per Neus Ribas (Museu d’Arenys de Mar) i per Joan Miquel Llodrà, historiador de l’art.
El cinquè article ens endinsa en la cultura sefardita i explora la tradició i simbologia del vestit de barbaresca, de la mà de José Luís Sánchez de la Universidad Complutense de Madrid. Seguidament, Natalia Álvarez i Adolfo R. Padrón ofereixen una aproximació a la col·lecció del Museo Sacro de la Concepción de La Orotava (Tenerife).
Per tancar la revista hi trobareu el text “Sedas, santos y reliquias”, de la documentalista Sílvia Saladrigas, que dissecciona una part de la col·lecció de teixits medievals del CMDT.
A la secció Llibreria del nostre lloc web (www.cdmt.cat) teniu aquest darrer número a punt ja per descarregar gratuïtament. També es pot accedir a partir del repositori RACO (Revistes catalanes amb accés obert) amb la facilitat de poder consultar els articles per separat, llegir-los en línia o bé descarregar-los.