Aquests dies, personal tècnic del museu s’està formant en el projecte “Giravolt”, una iniciativa del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General del Patrimoni Cultural i l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

El programa Giravolt neix per promoure l’ús de la tecnologia de l’escaneig 3D i del tractament dels models resultants dins del sector del patrimoni cultural català. Una iniciativa col·laborativa i transversal des del seu inici, que aporta un nou format per a tota la cadena de treball de la cultura, des de la conservació fins a la divulgació i reutilització final.

Els objectius principals d’aquest projecte són:

  • Introduir l’ús de la tecnologia 3D dins del sector del patrimoni cultural català.
  • Crear un corpus digital a Internet ric i divers que garanteixi una millor accessibilitat del patrimoni cultural català.
  • Establir els estàndards d’aplicació 3D de referència dins del sector.
  • Atraure la mirada internacional cap al patrimoni català.
  • Promoure la utilització dels models 3D en l’ensenyament i en les noves propostes artístiques i científiques.
  • Liderar el programa d’escaneig digital del sector cultural de Catalunya col·laborant amb les iniciatives existents.
  • Impulsar la creació d’un clúster professional d’empreses i institucions de patrimoni i 3D.
  • Documentar l’estat actual dels monuments de la Generalitat de Catalunya.

Tots aquests propòsits seran possible gràcies a les noves tècniques com la fotogrametria, que permet obtenir models 3D d’objectes de manera molt més assequible, i els avenços tecnològics dels laserscan que han incrementat la seva utilització en arquitectura i arqueologia.

Imatge plató prova imatge 3d.

Ja que els experts auguren que les tecnologies 3D tindran un gran impacte en el sector del patrimoni cultural en la pròxima dècada, des del Museu Tèxtil ens sumem a la proposta i us oferirem així una nova manera de mirar les nostres col·leccions.

Veieu aquí la primera peça del museu treballada dins del projecte “Giravolt”. Esperem que en gaudiu!