Ja us podeu descarregar gratuïtament des del web del CDMT el número 32 de la revista Datatèxtil. [link]

Conté set articles sobre temàtiques tan variades com interessants. Dos dels textos fan referència a coneixements i tècniques ubicades en zones geogràficament distants: “Teixits i telers a l’Iran actual. Més enllà de les catifes perses”, signat per Sílvia Saladrigas i Kaya Kikuchi ens relata un viatge apassionant per tallers i tècniques mil·lenàries que encara estan ben vives. Ximena González, a “Arte y tradición textil en la provincia de Catamarca. Noroeste de Argentina” desgrana els diferents ingredients culturals que configuren una manera de teixir i un patrimoni que avui està en perill d’extinció.

Segueix un text de Sílvia Carbonell, que en la seva trajectòria de recerca sobre el col·leccionisme se centra ara en la figura de Ricard Viñas: “Els teixits de la col·lecció Ricard Viñas Geis. La catalogació sistemàtica d’una col·leció”. Montserrat Bargalló ha tingut cura de recuperar a través de la memòria oral les vivències de dos grans professionals del tèxtil, a “D’ofici picador: Antoni Bargalló i Francesc Pineda”. Karin Wachtendorff ens parla de “Moda en el cine: la anglomanía de Barry Lyndon. Un estilo de transición”. El Museu invitat és, en aquesta ocasió, el Museu Balenciaga, el text sobre el qual signa Igor Uria. I, finalment, Neus Ribas i Eulàlia Morral ens presenten “Tot Plegat, una mostra itinerant del patrimoni tèxtil de Catalunya”.

El número 32 es clou amb la secció habitual de novetats bibliogràfiques.