Les publicacions del Museu Tèxtil han de servir per acostar el tèxtil i la moda al públic, difondre les activitats de recerca i estudi en aquest àmbit i donar a conèixer artistes tèxtils que exposen al Museu.
En aquest sentit, dins l’apartat Llibreria de la web teniu a l’abast, en format digital i amb opció de descàrrega en PDF, tot una sèrie de documents que us poden interessar. En citem alguns a continuació:
- Catàlegs de les darreres exposicions temporals sobre art tèxtil realitzades a l’Espai Zero del Museu.
- La publicació Tot plegat, fruit de l’exposició itinerant organitzada pel Circuit de Museus Tèxtils i de Moda a Catalunya, posa en èmfasi el valor documental dels arxius industrials per entendre el desenvolupament del sector tèxtil a Catalunya.
- El catàleg Colors del Mediterrani aporta una vessant científica en l’àmbit dels colorants amb una mostra de teixits del Museu analitzats conjuntament amb el LEITAT.
- El llibre d’actes del I Col·loqui d’investigadors en tèxtil i moda celebrat al Museu recull més de 40 ponències presentades per experts d’àmbit nacional i internacional.
- El llibre Jacquards artístichs, teixits singulars a les col·leccions catalanes, mostra el treball d’estudi i catalogació de més de 370 teixits en tècnica jacquard.
D’altra banda, també a l’apartat Llibreria es troba en format digital i a text complert la publicació Datatèxtil des del número 28 a l’actual. Els números anteriors es poden consultar en línia al repositori cooperatiu RACO i en format paper a la biblioteca del Museu, com també totes les publicacions editades pel centre.